Automatycznie zapisany szkic

Automatycznie zapisany szkic

Ze względu na czynniki zazwyczaj niezależne od pasażerów, linie lotnicze decydują się czasami na odwołanie lotu. Takie działanie może znacznie zaburzyć całą organizację osób podróżujących i doprowadzić do konieczności zmiany planów biznesowych lub turystycznych. Jeżeli jednak już do takiego zdarzenia dojdzie, warto pamiętać, że prawo stoi tutaj po stronie pasażerów. W jaki sposób należy się zatem w tej sytuacji zachować i jak należy egzekwować rekompensatę?

Odwołany lot – prawa pasażerów

W zdecydowanej większości przypadków, prawo stoi wyłącznie po stronie pasażerów. W przypadku odstąpienia od umowy przewoźnik zobowiązany jest do zwrotu pełnego kosztu biletu w terminie 7 dni lub zmianę biletu na inny, alternatywny. Pasażerowie mają ponadto prawo do zadośćuczynienia. Zdarza się jednak, że nie walczą oni o odszkodowanie za lot. Linie lotnicze oczywiście nie dążą do zwiększenia świadomości osób podróżujących i nie informują o możliwości otrzymania pieniędzy za zmianę planów.

Stawki uzależnione są od odległości. W przypadku dystansu do 1 500 km wynoszą 250 EUR, w przedziale 1 500 – 3 500 km – 400 EUR, natomiast powyżej tej odległości kwota odszkodowania może wynieść nawet 600 EUR na jednego pasażera. W celu uzyskania pieniędzy należy złożyć wniosek do danego przewoźnika. Linie lotnicze często próbują wytłumaczyć się niezależnymi od nich czynnikami. To jednak nie wpływa na prawo do odszkodowania i w przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku, sprawę należy kierować do Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

pięć × jeden =