Skąd wzięła się idea wizytówki?

Skąd wzięła się idea wizytówki?

George Morina/pexels.com

Biznes i reklama
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Idea wizytówek swoimi korzeniami sięga średniowiecznych Chin, gdzie były one kaligrafowane na ryżowym pergaminie lub jedwabiu. W Europie ich początek kojarzony jest z postacią Marco Polo, który sprowadził je na nasz kontynent w wyniku swoich podróży morskich. Używane były najpierw przez arystokrację jako karty wizytowe, wysyłane za pośrednictwem gońca, aby zapowiedzieć swoją wizytę. Wydruk wizytówek rozpoczął się pod koniec XVIII wieku w Niemczech, z zastosowaniem różnych technik: offsetu, drzeworytu, litografii, chromolitografii oraz fotografii. Ta ostatnia technologia stanowiła wówczas nowinkę, a więc wykonanie wizytówki w takiej technice było bardzo kosztowne.

Znaczenie biznesowe karta wizytowa zaczęła mieć z końcem XIX wieku w Stanach Zjednoczonych, gdzie wręczano ją klientowi z podaniem na niej danych kontaktowych i mapką lokalizacyjną. W obecnych czasach ma ona głównie funkcje marketingowe. Współcześnie, dzięki programom komputerowym, możemy stworzyć własny projekt wizytówki online i zlecić wydruk profesjonalnej drukarni.

Jak samemu zaprojektować wizytówkę?

Bogatą ofertę w tym zakresie można znaleźć w Internecie. Firmy specjalizujące się w wykonywaniu wizytówek wzorów darmowych mają naprawdę wiele do zaoferowania. Jeśli natomiast chcielibyśmy skomponować autorski projekt, możemy tego dokonać dzięki specjalnemu kreatorowi, wprowadzając do szablonu własną grafikę i otrzymując w ten sposób unikatowy produkt. Program pozwala ponadto na wybór rodzaju papieru, jego gramatury oraz formatu, co ma wpływ na efekt końcowy. Gotowy projekt zlecamy do wydruku, czekając na przesyłkę zamówionych wizytówek.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*