Popularne rodzaje namiotów użytkowych

Popularne rodzaje namiotów użytkowych

Namioty to specjalne produkty z materiału, które mogą być przeznaczone zarówno do użytku osobistego (np. wypoczynek), jak i komercyjnego (sprzedaż i przechowywanie produktów). Na rynku np. w sklepie Mistor, można znaleźć modele różniące się od siebie zarówno pod względem budowy, jak i sposobu użytkowania. Warto podkreślić, że te dedykowane wypoczynkowi na łonie natury charakteryzują się niższym stopniem skomplikowania, a także dużo mniejszą powierzchnią od namiotów przemysłowych.

Do zastosowań osobistych i komercyjnych

Namioty do użytku osobistego można podzielić ze względu na budowę i przeznaczenie. Jeśli chodzi o ten pierwszy element, to wyróżniamy konstrukcje tunelowe, kopułowe, jednopowłokowe oraz dwupowłokowe. Sposób użytkowania z kolei decyduje o podziale namiotów na:

  • ekspedycyjne – charakteryzujące się dużą wytrzymałością i odpornością na zawilgocenie; znakomicie nadają się do biwakowania, ponieważ posiadają wentylację, wzmocniony stelaż i aluminiowe szpilki

  • plażowo-wędkarskie – modele pozbawione jednej ściany i składające się z jednej powłoki; odznaczają się niewielką wagą i dużą wodoodpornością

  • rodzinne – mają kilka pomieszczeń (np. przedsionek i dwie sypialnie), dlatego idealnie nadają się dla turystów z dziećmi

  • harcersko-survivalowe – duże i ciężkie konstrukcje dla kilku lub nawet kilkunastu osób

Drugą kategorię namiotów użytkowych stanowią modele przemysłowe. Są to specjalne hale namiotowe, będące znakomitym zadaszeniem w trakcie różnego rodzaju imprez firmowych czy handlowych (jarmarki, wystawy itp.). Przedsiębiorstwa najczęściej wykorzystują namioty magazynowe, służące przede wszystkim do przechowywania produktów lub maszyn.

Inne popularne wersje konstrukcji przemysłowych to namioty bankietowe (np. takiego rodzaju http://mistor.com.pl/namioty-bankietowe.php), rekomendowane dla osób urządzających wesela i inne przyjęcia okazjonalne. Ponadto, wyróżniamy namioty wystawowe (targi, pokazy, festiwale itp.), reklamowe, a także namioty handlowe, pełniące najczęściej rolę mobilnych punktów sprzedaży lub przestrzeni całorocznych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

15 − 10 =