Higieniczne ABC w firmie

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

W okresie pandemii bardzo wiele uwagi poświęca się zachowaniu higieny i czystości w  miejscach pracy. Firmom narzucanych jest szereg wymogów sanitarnych, do których muszą się bezwzględnie zastosować pod rygorem wysokich kar. Warto jednak zaznaczyć, że nie jest to dla nich sytuacja zupełnie nowa. W takich zakładach, jak salony fryzjerskie czy kosmetyczne, dezynfekowanie narzędzi od zawsze było zachowaniem standardowym. Toalety, które znajdują się w galeriach handlowych, często poza standardowymi środkami czystości, oferują swoim klientom wiele innych, np. płyn odkażający. Jak prawidłowo firmy w kwestii zachowania higieny pracy powinny przygotować się na obecność swoich pracowników?

Ddbanie o czystość w miejscu pracy

Czyste stanowisko pracy, jak i cała przestrzeń firmy utrzymana w porządku, to bardzo często jedno z pierwszych wrażeń, które mamy po przekroczeniu progu nowego pracodawcy. Są to sprawy oczywiste dla wielu z nas, nikt przecież nie chce współdzielić z innymi pracownikami przestrzeni, która jest brudna. Poza wspólnym dbaniem o porządek, firmy zatrudniają ekipy sprzątające, które przy użyciu specjalnych środków, regularnie czyszczą i odkażają biura.

Do podstawowego zaopatrzenia w higieniczne środki czystości każdej firmy, można zaliczyć: ręczniki papierowe, żele do rąk, papier toaletowy czy różne płyny do dezynfekcji powierzchni. Niezbędne są także środki odkażające do rąk, które powinny znajdować się we wszystkich pracowniczych toaletach, a także w innych łatwo dostępnych miejscach również dla klientów. Każdy zatrudniony powinien mieć możliwość zjedzenia posiłku na czystym blacie oraz segregowania swoich odpadów. Wzajemne dbanie o czystość w biurze pozwoli utrzymać to miejsce w nienagannym porządku bez względu na regularne wizyty firm sprzątających.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*